مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا

فعالیت های آموزشی و پرورشی

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا

فعالیت های آموزشی و پرورشی

۹ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است


خداوندا ، در این آخرین روزهای سال
دل مردمان  سرزمینم را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده
که هر کجا تردیدی هست ایمان
هر کجا زخمی هست مرهم
هر کجا نومیدی هست امید
و هر کجا نفرتی هست عشق جای آنرا فرا گیرد ، آمین . . .
نوروز 1395 بر شما مبارک


http://dl2.faryah.info/wp-faryad/uploads/20160301/norouz932.jpg

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۰۵
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۲۲
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی


آزمون علوم پنجم از دوبخش کارها آسان می شود(اهرم ها)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۱۹
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی
سنگ‏ریزه‏ ها سیاه،
آسمان کبود،
دست‏های مهربان کبود،
در سیاه، سوخته، مثل سینه زمینیان، آسمان.
پهلوی زمان شکسته است.
حق دارد آسمان اگر زانو بزند این همه غم را.
سکوت، غم بزرگی است که گلوی پرنده ‏ها را می‏فشارد.
بعد از تو، حق دارند اگر نخوانند. بعد از تو، رد پاها به کدام سو می‏روند؛ وقتی مدفنت، مشام هیچ نسیمی را معطر نمی‏کند؟ مبادا که بی راهه‏ ها، نشان تو را دوباره بخواهند از همه صراط‏ های مستقیم، پنهان کنند! کاش نشانه ‏ای به قاصدک ‏ها می‏دادی! کاش...!
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ اسفند ۹۴ ، ۰۹:۱۸
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی
پیک 12 اسفند 94 کلاس پنجم 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۵۳
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی


متن املا و روانخوانی نشانه های (خوا) و (تشدید)

Avazak.ir Line27 تصاویر جداکننده متن (2)

متن املا و روانخوانی خوا تشدید

هر دانلود پنج صلوات

صلواتها به نیت سلامتی آقا جانمون


برگرفته از : سپید مشق 3pidmashgh.blog.ir
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۵۲
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی


Avazak.ir Line27 تصاویر جداکننده متن (2)

متن املا و روانخوانی چ ژ

هر دانلود پنج صلوات

   


برگرفته از : سپید مشق 3pidmashgh.blog.ir
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۳۶
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی

1 – پاره خط فقط یک نقطه ی وسط دارد .

2 – برای کشیدن یک خط راست کافی است 2 نقطه از آن را داشته باشیم .

3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند .


3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند .

4 – پاره خط قسمتی از خط راست است که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد و ما نتوانیم آن را ادامه دهیم .

5 – هر زاویه از دو نیم خط تشکیل شده است .

6 – به نقطه ی مشترک دو نیم خط در زاویه راس زاویه می گویند .

7 – برای خواندن و نوشتن زاویه حرف راس زاویه را در وسط می نویسند .

8 – زاویه به زاویه ی راست یا قائمه ، تند و باز تقسیم می شود .

9 – برای اندازه گیری زاویه ی راست یا قائمه از وسیله ای به نام گونیا استفاده می شود .

10 – زاویه ی تند از زاویه ی راست کوچکتر است .

11 – زاویه ی باز از زاویه ی راست بزرگتر است .

12 – نیم ساز نیم خطی است که از راس زاویه می گذرد و زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند .

13 – دو خط که زاویه ی بین آن ها راست باشد ، دو خط عمود برهم نامیده می شود .

14 – هر مثلثی که یکی از زاویه های آن قائمه باشد مثلث قائم الزاویه نامیده می شود .

15 – به بزرگترین ضلع مثلث قائم الزاویه وتر گویند .

16 – هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع موازی داشته باشد ذوزنقه نامیده می شود .

17 – فاصله ی دو خط موازی برابر است با فاصله ی یک نقطه از یک خط تا خط دیگر .

18 – عبارت هایی که درستی تقسیم را نشان می دهد عبارت های تقسیم نامیده می شوند . ( امتحان تقسیم )

19 – در تقسیم همیشه باقی مانده کوچکتر از مقسوم علیه است . این عبارت دوم تقسیم است .

20 – عبارت اول تقسیم ( خارج قسمت ضربدر مقسوم علیه به اضافه ی باقی مانده  ) مساوی است با مقسوم .

21 – واحد اندازه گیری مایعات لیتر است مثل بنزین – نفت .

22 – به مستطیلی که ضلع های آن هم اندازه باشند مربع می گوییم .

23 – به هر لوزی که زاویه های آن قائمه باشند مربع می گوییم .

24 – اندازه ی دور هر شکل محیط آن شکل نامیده می شود .

25 – محیط مربع مساوی است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 4

26 – محیط لوزی برابر است با اندازه ی یک ضلع ضربدر 4

27 – محیط مثلث متساوی الاضلاع برابر است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 3

28 – برای اندازه گیری محیط مستطیل یا متوازی الاضلاع : اندازه ی دو ضلع متوالی را جمع می کنیم و بعد حاصل را دو برابر می کنیم .

28 – اعدادی بر 2 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها زوج باشد یعنی 0 – 2 – 4 – 6 – یا 8 باشد .

29 – اعدادی بر 5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 یا 5 باشد .

30 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد .

31 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 و هم بر 10بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد .

32 – برای نوشتن کسرهای مساوی صورت و مخرج را در یک عدد واحد مثل 2 ضرب می کنیم .

33 – در ساده کردن کسرها باید صورت و مخرج را به یک عدد مساوی تقسیم کنیم .

34 – از دو کسر که دارای مخرج های مساوی است آن کسری بزرگتر است که صورتش بیشتر باشد .

35 – از دوکسر که دارای صورت های مساوی هستند آن کسری بزرگتر است که مخرش کمتر باشد .

36 – کسرهایی که صورت و مخرج مساوی دارند مساوی هستند با 1 .

37 – مساحت هر مستطیل برابر است با حاصل ضرب طول در عرض

38 – مساحت مربع برابر است با حاصل ضرب اندازه ی یک ضلع در خودش .

39 – مساحت هر متوازی الاضلاع برابر است با حاصل ضرب قاعده در ارتفاع آن .

40 – مساحت هر مثلث برابر است با قاعده ضربدر ارتفاع تقسیم بر 2 .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۳۵
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی

آزمون ریاضی کلاس پنجم از بخش تقارن وچندضلعی ها 

مژده مهر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۱:۴۳
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا معصومی